טיפים

איך להימנע מתשלומי מיסים על חבילות?

צרכנים רבים מזמינים משלוחים מאתרים בינלאומיים. אלא שרק לאחר התשלום בקופה, הם מגלים שלמחיר הנקוב יש להוסיף גם מיסים במקרים מסוימים. איך נמנעים מכך?

הזמנות אונליין הפכו לפעולה כמעט שגרתית, שמתקיימת באופן עקבי בבתים רבים בישראל. אלא שלמרות  זאת, צרכנים רבים עדיין אינם שולטים בנושא של תשלום מיסים על הזמנות מחול ולכן מופתעים כשעליהם לשלם מע"מ או תוספות אחרות. רגע לפני הקנייה הבאה, אלה הטיפים שיעזרו לכם לעשות סדר. עם תשובות לשאלות כמו כמה מע"מ משלמים על משלוח מחול, והסבר לגבי מצבים בהם ניתן להימנע מתשלום המיסים. 

בהזמנה הקודמת לא נדרשתי לשלם מע"מ על משלוח מחול, ועכשיו כן. מה הסיבה לכך?

התשובה לשאלה היא ככל הנראה בשווי הסל שהרכבתם. פטור ממיסי ייבוא, כולל מע"מ על משלוח מחול ותשלומים כמו מכס, ניתן למזמיני משלוח בשווי שנמוך מ-75 דולר. אם אינכם רוצים לשלם מע"מ על משלוח מחול, יהיה עליכם לבצע הזמנות בסכומים קטנים יותר. שימו לב שהפטור אינו תקף על אלכוהול, מוצרי טבק, ומוצרים שלצורך הייבוא שלהם נדרשים אישורים מיוחדים.

התשובה לשאלה כמה מע"מ משלמים על משלוח מחול, תלויה גם היא בשווי הסל. במקרה שמדובר בסל ששוויו למעלה מ-75 דולר אך פחות מ-500, החיוב יעמוד על 17% מע"מ – כשהכוונה היא ל-17% מעלות כוללת של המוצר בתוספת דמי המשלוח שלו. 

מכס, אגרת מחשב ועוד – כל מה שצריך לדעת

מע"מ על משלוח מחול הוא כמובן רק אחד מבין סוגי התשלומים שנדרשים לשלם צרכני אונליין. אם המשלוח שלכם לא עובר את 75 הדולרים, לא תצטרכו לשלם גם את היתר. במקרה של סלי קניות בעלות גבוהה יותר, אלה התנאים שיש לקחת בחשבון:

  • שווי החבילה בין 75 ל-500 דולר – יהיה עליכם לשלם מע"מ על משלוח מחול, אבל תוכלו להימנע מתשלום עלויות מכס. בנוסף, תצטרכו לשלם גם תשלומים נוספים כמו למשל אגרת מחשב, אותה גובה רשות המיסים.
  • שווי החבילה בין 500 ל-1000 דולר – בקטגוריית המחיר הבאה, צריכים הצרכנים לשלם מיסים על הזמנות מחול בהם מע"מ, מכס ועוד. מומלץ להשתמש במחשבון המופיע באתר רשות המיסים, בכדי לקבל תמונת מצב המותאמת למוצרים שהזמנתם. 

האם ניתן להפחית תשלום עלויות שחרור על הזמנות מחול, גם עבור הזמנות גדולות?

למרות שקיימות מדרגות מס מוגדרות, עדיין ישנן דרכים באפשרותן תוכלו לחסוך בעלויות. הטיפ המרכזי הוא להימנע מעלויות נגררות, שעשויות להתווסף לסכום שנקבע אם לא נערכתם לקבלת החבילה בזמן. צרכנים רבים מתמודדים עם עיכובים בשחרור חבילות מהמכס, שמתרחשים כאשר קיימת בעיה בהסדרת תשלומים או מחסור בניירת נדרשת. כל עיכוב כזה מלווה בעלויות שונות, כמו למשל שירותי אחסון של מסוף המטענים, שיש לשלם בעבור חבילה שלא שוחררה בזמן. 

כדי לאפשר לחבילה להגיע אליכם במהירות וללא עיכובים, הקפידו לעקוב אחר החבילה שלכם והתייחסו להודעות שנשלחות אליכם מחברת השליחויות. חברת GCX למשל, מאפשרת ללקוחותיה לדעת היכן נמצאת החבילה שהזמינו ללא צורך בהמתנה לנציג – באמצעות עמוד מעקב אחר משלוחים. בנוסף, הלקוחות מקבלים גם עדכון באמצעות אימייל או אסאמאס, עם פירוט הפעולות שעליהם לבצע לצורך זירוז השחרור. 

העדכון נשלח על ידי חברת GCX עוד לפני שהמשלוח נוחת בישראל בפועל, כדי לצמצם עלויות מראש ולמנוע תשלומים נוספים כמו דמי אחסון. שירות לקוחות GCX עומד לרשות המזמינים בכדי להעניק מענה מלא באופן דיגיטלי, בכל שאלה נוספת. החל מתשלומי מיסים ודמי טיפול ועד לאישורים מיוחדים של משרדים ממשלתיים.

Leave a Comment