טיפים

איך ניתן לזרז משלוח מחו"ל?

עיכוב בהגעת משלוח מחו"ל עשוי להוביל לבזבוז זמן ולעלויות מצטברות. למרבה המזל, כדי שהזמנה שלכם תגיע הכי מוקדם שיש – מספיק לעקוב אחרי הצעדים הפשוטים הבאים. כך תעשו זאת

משלוחים
כך מזרזים הזמנת משלוח מחו"ל

כל מי שנהנה מהזמנות אונליין יודע שהשאלה היא לא איך משלוח מגיע מחו"ל אלא תוך כמה זמן הוא מגיע. כדי שלא תצטרכו לחכות מעבר ללוח הזמנים המתוכנן, אספנו את כל השלבים שיעזרו לכם להימנע מעיכובים. למרות שישנם שלבים שאינם תלויים בנמען, תופתעו עד כמה אתם יכולים להשפיע על התהליך. 

השקיעו במילוי הפרטים האישיים

אחרי שסיימתם למלא את סל הקניות, טבעי שתרצו לדלג במהירות אל השלמת ההזמנה. עם זאת, חשוב לעצור ולוודא שמילאתם את כל המידע הנדרש. החל משם מלא באנגלית, דרך הכתובת, מספר הדירה והעיר, ועד למיקוד שלכם. את המיקוד ניתן למצוא באתר דואר ישראל, זכרו שהמיקוד העדכני כולל שבע ספרות. הקפידו למלא גם את מספר הטלפון הנייד, כדי לקבל עדכונים מחברת השליחויות.

רשמו את מספר המעקב שלכם

מספר המעקב הוא "תעודת הזהות" של המשלוח בזמן שהוא עושה את הדרך עד אליכם. לא כל אתר מציע משלוחים עם מספר מעקב, ולכן אם אתם רוצים להישאר עם אצבע על הדופק בכל הקשור להזמנה שחשובה לכם – מומלץ להעדיף משלוחים שכוללים את האפשרות. חברת שליחויות GCX למשל, מציעה ללקוחותיה לעקוב אחר החבילה שלהם באופן מקוון, על ידי הזנת מספר המעקב באתר ולקבל מידע מלא בנוגע לסטטוס המשלוח.

גלו ערנות להודעות מחברות השילוח

בחלק מהמקרים חבילות "נתקעות" בדרך בשל צורך בהשלמת פרטים, הסדרת תשלום מע"מ על משלוח מחו"ל ועוד. חברות השליחויות צפויה לעדכן אתכם במייל או בהודעת אסאמאס אודות הפעולות שעליכם לבצע, כדי לאפשר את שחרור החבילה שלכם ולהבטיח את המשך מסעה. ודאו שאתם קוראים את ההודעות ופעלו בהתאם. אם אינכם בטוחים שההודעה שנשלחה היא אכן מטעם חברת השילוח, תוכלו להזין את מספר המעקב באתר שלה טרם נקיטה בפעולה הנדרשת מכם.

העבירו את התשלומים הרלוונטיים

תשלום מע"מ על משלוח מחו"ל הוא רק אחד מבין תשלומים נפוצים שעשויים להידרש לאורך הדרך על פי חוק. אם נתבקשתם להסדיר את התשלום, מהרו לעשות זאת כדי להימנע ממצב שבו החבילה שלכם מתעכבת. בחלק מהמקרים, מעקב חבילה במכס עשוי להוביל להוצאות אחסון.  

דאגו לאישורים ממשלתיים

חוקי היבוא של מדינת ישראל מחייבים הצגת אישורים ממשלתיים מטעם משרד רלוונטי עבור שחרור של מוצרים מסוימים. מוצרים כאלה הם למשל מוצרי מזון, מוצרי תקשורת מבוססי Wifi, תרופות, חלקי חילוף לרכבים, אביזרים לאופנועים וכדומה. את האישורים יש להציג במכס כחלק מתהליך השחרור, ובהיעדרם המשלוח עשוי להתעכב. האישורים הנדרשים משתנים בהתאם לסוג המוצר, ובחלק מהמקרים לצורך קבלתו יש להעביר את המוצר בדיקה מטעם גורם מוסמך. בדיקות כאלה נפוצות בכל הנוגע לאישורים מטעם משרד התחבורה. רוצים לחסוך זמן ולקצר תהליכים? אם המשלוח שלכם מגיע עם חברת שליחויות GCX, נציגיה יוכלו לבצע את העבודה עבורכם. גם במקרה כזה, חשוב לעקוב אחר הודעות מצד החברה כדי לאשר את ביצוע התהליך ולהסדיר תשלום.

נותרתם עם שאלה או בקשה מסוימת? יש לכם אל מי לפנות. שירות לקוחות GCX זמין לכל עניין במגוון ערוצי פנייה, החל מהודעה בעמוד יצירת הקשר באתר, דרך דף הפייסבוק ועד להתכתבות עם צ'אט חכם. כך שעד שהחבילה תגיע, תוכלו לחסוך זמן ולזרז גם את המענה לנושאים שמעניינים אתכם.

Leave a Comment