משכנתאות

איך מקבלים אישור עקרוני למשכנתא?

בקשה לאישור עקרוני למשכנתא היא הצעד הראשון בדרך לדירה הבאה שלכם. איך מוציאים את האישור בפועל ומה צריך לדעת לפני שמתחילים?

במציאות שבה חלק גדול מרוכשי הדירות זקוקים למשכנתא, קבלת אישור עקרוני למשכנתא הוא בלתי נפרד מתהליך הרכישה. מדובר בשלב שאי אפשר להתקדם בלעדיו בתהליך, ולכן הוא מתבצע כבר בתחילת הדרך. הרוכשים הפוטנציאליים מגישים בקשה לאישור עקרוני למשכנתא אחרי שמצאו דירה שתואמת את העדפותיהם, והגיעו למסקנה שיש ברשותם אחוז מסוים של הון עצמי הנדרש כדי להמשיך הלאה.

קבלת אישור עקרוני למשכנתא במצב כזה מעניקה לרוכשי הדירה שקט נפשי, משום שהיא מאפשרת להם לתכנן את המשך התהליך מתוך תחושת ודאות רבה יותר. כך שאם למשל הם מקבלים סירוב או שהאישור ניתן להם בסכום מופחת ממה שביקשו, הם יוכלו להגדיר את היכולות שלהם טוב יותר וימנעו מכניסה לעסקאות נדל"ן שאינן בטווח הרלוונטי עבורם.

השלבים לקבלת אישור עקרוני למשכנתא

בקשה לאישור עקרוני למשכנתא ניתן להוציא במספר דרכים, בהן שיחה טלפונית עם מוקד הבנק, תיאום פגישה, הגשת טופס מקוון או פנייה אל יועץ משכנתאות. בכל אחד מהמקרים תצטרכו להביא עמכם מספר מסמכים כמו תלושי משכורת, תדפיסי עו"ש ועוד. 

חשוב לשים לב שלפנייה אל יועץ משכנתאות יתרונות רבים, משום שהיא מאפשרת לכם למצות את דרכי הגשת הבקשה הרלוונטיות ומגדילה את הסיכוי לקבלת אישור. הסיבה לכך היא שיועצי המשכנתאות מתמחים בהגשת בקשות מסוג זה, ולכן יעברו על הנתונים שלכם, ייעצו לכם בנוגע לגובה ההלוואה המבוקשת וימקסמו את הפוטנציאל של הבקשה להתקבל. בנוסף, הם יוכלו לבדוק בהמשך את ההצעה שקיבלתם מהבנק בפועל, ולהבין אם ישנו מקום לשיפור.

האם כל בקשה לאישור עקרוני למשכנתא מתקבלת?

לא, מה שמחדד עוד יותר את החשיבות של הגשת הבקשה באופן המתאים, בדגש על גובה ההלוואה שאתם מעוניינים בה ועל הצגת הנתונים המלאים שלכם. הסיכוי לתוצאה חיובית עולה ככל שמדובר בלווים בעלי עבר פיננסי יציב, ללא תנודות תעסוקתיות חריגות. לכן חשוב להציג הכנסות קבועות ולהוכיח ותק במקום העבודה. 

ליעוץ והסבר נוסף ניתן לפנות לצלישר ייעוץ פיננסי

Leave a Comment