עסקים

משלוחי העתיד

משלוח מהיר מתמיד, הימנעות מעיכובים או בירוקרטיות ושימוש בפתרונות מתקדמים כמו רחפן משלוחים. איך צפויים להיראות משלוחי העתיד ומה מתכננות לנו חברות בלדרות?

לא מוגזם להודות שבשנים האחרונות כולנו הפכנו לצרכנים נלהבים של משלוחי אונליין. אנחנו מעדיפים לרכוש כמעט הכול מבלי לצאת מהבית, החל ממזון ועד לריהוט. אלא שסגנון החיים המודרני והמהיר מחייב את המשלוחים לעמוד בקצב שלנו, בין אם מדובר במשלוח מהארץ או בכזה שנוחת קודם בשדה התעופה. אנחנו מצפים לקבל משלוח מהיר הן מהחנות שליד הבית והן מספק ששולח לנו משלוח מחו"ל, מה שמחייב חברות שילוח לשכלל את דרכי הטיפול בחבילות ללא הפסקה.  

משלוחים
כך שולחים חבילות בקלות ובמהירות

האם זה אפשרי?

לפני שנדבר על מה שמצפה לנו בעתיד, חשוב להתעכב לרגע על התחנות שעובר כל משלוח עד שהוא מגיע אלינו. התהליך עשוי להיות לא פשוט בכלל גם כשמדובר במשלוחים בתוך הארץ, ואילו במקרה של משלוח מחו"ל הוא מורכב פי כמה. ברמה הכללית, אם הזמנתם חבילה ממוכר בחו"ל בשיטת שילוח אווירי, הוא יכין, יארוז וישלח אותה ארצה באמצעות אחת מחברות התעופה. חברות בלדרות שמתעסקות בשילוח אווירי אחראיות על קליטת החבילות, מיון שלהן והעברתן הלאה.

תהליך הקליטה, המיון והשינוע, הוא מטבעו תהליך מורכב. החבילה שלכם תעבור בין גורמים רבים, וכדי לאפשר לה להגיע ליעדה בשלום נדרשים תיאום, דיוק ומהירות. האתגרים לא מסתיימים כמובן עם נחיתת החבילה בארץ. במקרה של חבילה שערכה עולה על 75 דולרים, עם הגעתה לישראל היא תופנה למעבר תהליך של שחרור מהמכס. גם כאן, חברות בלדרות יכולות לסייע, להקל ולפשט את השלב האחרון. רק לאחריו, תוכל החבילה להיות מופצת אל יעדה הבא – הבית שלכם.

משלוח מהיר, הדור הבא 

לפחות בכל הקשור למשלוחים פנים ארציים, נדמה שאין פתרון שחברות ועסקים מצפים לו יותר מאשר רחפן משלוחים. ההנחה היא שהכנסת רחפן משלוחים לשימוש שגרתי תוכל להחליף באופן חלקי, אם לא יותר מכך, את המשלוחים הרגילים באמצעות אופנועים או רכבים. בישראל יבוצע ניסוי באמצעות רחפן משלוחים בתקופה הקרובה על ידי חברת נתיבי איילון, ואילו בחו"ל אפשר כבר למצוא דוגמאות לשירותי רחפן משלוחים שמבוצעים בחלק מהאזורים. 

הכניסה של רחפן משלוחים למשחק היא לא רק משמעותית אלא מהפכנית. מדובר בפתרון שיוכל לספק משלוח מהיר לכל נקודה בארץ, ללא זיהום אוויר או צורך להתמודד עם עומסי תנועה. התשובה לשאלה למה מדובר בתחזית עתידית בלבד, קשורה במורכבות התנעת התהליך. 

הסתמכות על רחפן משלוחים מצריכה קבלת מענה לפתרונות שונים בהם למשל הצלחת הרחפן להתמודד עם  מכשולים לאורך הדרך. ממש כמו במקרה של רכב אוטונומי, הרחפן אמור להיות מסוגל להימנע מהיתקלות בחפצים במרחב, ולבצע את המשלוח בהצלחה מבלי להתהפך, ליפול או לגרום לנזק מכל סוג שהוא למשלוח שהוא נושא. ההנחה היא שתוך מספר שנים, אפשר יהיה להתחיל ולראות רחפנים כאלה פועלים גם אצלנו בישראל.

לא צריך לחכות גם עם משלוח מחו"ל

אבל מה לגבי משלוח אווירי מחו"ל? בתקופה שבה כמעט בכל בית בישראל מזמינים אונליין מאתרים ברחבי העולם, אנחנו לא נוטים לקבל בסלחנות אף עיכוב לאורך הדרך. למעשה, הציפיה שלנו היא שהמשלוח יגיע (כמעט) באותה המהירות שבה מגיעים אלינו משלוחים מהחנות שליד הבית. החדשות הטובות הן שכבר עכשיו יש דרך ליהנות מכל משלוח מחו"ל באופן מהיר יותר, וממש לא צריך לחכות לפתרון עתידי בשביל זה. 

כולנו מכירים את הרגע שבו אנחנו מקבלים עדכון על כך שהחבילה שלנו כבר בארץ, אבל נדרשים לשחרר אותה מהמכס כדי שתוכל להיות מופצת אלינו. התהליך הזה עשוי לקחת זמן נוסף, ולהוביל לתסכול בידיעה שהחבילה קרובה כל כך. חברות בלדרות בעלות רישיון סוכן מכס מקצועי, כמו GCX לדוגמה, הן הפתרון במצבים כאלה. GCX היא לא רק בעלת נציגויות רבות ברחבי העולם, אלא גם ניסיון ומומחיות בשחרור משלוחים ובהפצתם. העובדה הזו מסייעת ל-GCX להציג ביצועים מרשימים בכל משלוח מחו"ל, ולספק משלוח מהיר ללא שום בעיה. 

הזמנתם משלוח מחו"ל שנדרש בשחרור מהמכס? GCX תתחיל את הטיפול בתהליך השחרור עוד לפני שהמוצר מגיע לארץ! כל לקוח GCX מקבל עדכונים על מיקום החבילה ועל הפרוצדורות הנלוות לכל שלב, ויכול להסתייע בשירותי GCX כדי לבצע את השחרור מהמכס ללא שום צורך לצאת מהבית ובלי התעסקות בבירוקרטיות. אז אמנם אין בישראל עדיין שירותי רחפן משלוחים, אבל עם שירותים כמו זה שמציעה GCX – משלוחי העתיד כבר לגמרי בדרך אלינו. 

משלוחים
משלוחי העתיד כבר פה – כך תחסוך בזמן

לעוד כתבות מעניינות בנושא עסקים, היכנסו כעת.

Leave a Comment