משכנתאות

חסר לכם ההון העצמי למשכנתא? כך תוכלו לקבל הלוואה על חשבון הפנסיה

זוג צעיר

עם העלאת הריבית האחרונה במשק עולים באופן גורף כמעט כל החזרי המשכנתא שהציבור לקח.

רוב מסלולי המשכנתא של הציבור צמודים למדד ולריבית בנק ישראל וכשהריבית עולה כך גם הסכום של ההחזרים החודשיים.

אמנם ההעלאה האחרונה בריבית הייתה מזערית אך הרי משכנתא נלקחת לעשרות שנים ובטווח הרחוק סכום הכסף הנוסף שהציבור נאלץ לשלם הולך ומצטבר .

הפתרון הכלכלי להשגת הון עצמי למשכנתא

יחד עם העלאת הריבית ועליית מחירי המשכנתאות, כמו גם הגבלות נוספות שמחיל בנק ישראל על לוקחי משכנתאות, כמו: דרישה להון עצמי גדול יותר והגבלת גובה המשכנתא האפשרית ללקיחה מגובה עלות הדירה – קשה יותר לציבור כיום הן לקבל משכנתא והן לעמוד בתשלומיה ולכן נדרשות דרכים יצירתיות להשגת הכסף.

כך נכנסו לשוק כבר ב- 2103 גופי הפנסיה אשר באו בהצעה מפתה הן לזוגות הצעירים ואפילו להוריהם: בואו וקחו הלוואה על חשבון קרן הפנסיה בתנאים נוחים – דבר שבעקבותיו מומחים רבים טענו שזוהי בעצם מלכודת דבש אשר גורמת לאזרחי ישראל למשכן את עתידם לטובת משכנתא שספק אם יצליחו לעמוד בהחזרים שלה לאורך השנים.  

בדרך לדירה חדשה
הדרך לחלום עדיין רחוק

הלוואה משלימה מחברת האשראי

על הציבור לשקול בכובד ראש את ההצעות הללו ולפני שההורים שלכם נוגסים בקרן הפנסיה אשר עמלו שנים רבות להשיגה, אפשר למצוא פתרונות אחרים שלא יפגעו בקרן הפנסיה שלכם ושלהם.

אחת הדרכים הפשוטות והנגישות ביותר להשגת הון עצמי לטובת רכישת דירה והשגת הון עצמי עבור לקיחת משכנתא היא לקיחת הלוואה בתנאים נוחים מחברת האשראי שלכם.

ישראכרט וחברות אשראי נוספות מאפשרות לקחת הלוואות בתנאים נוחים.

הלוואה משלימה מחברת האשראי תעשה על פי רוב מחוץ למסגרת האשראי שלכם, כלומר: היא לא תפגע במסגרת האשראי שלכם.

כך תוכלו להמשיך לעשות קניות ולרכוש מוצרים על כרטיס האשראי ובמקביל ליהנות מהלוואה בפריסת תשלומים גדולה ובריבית אטרקטיבית איתה תוכלו ללכת לבנק ולעמוד בהתחייבויות שלכם לטובת המשכנתא שתיקחו.

איך קונים דירה בישראל – הון עצמי ומשכנתא לטווח ארוך

אין זה סוד שבישראל מספר במשכורות הנדרש לקניית דירה הוא בין הגבוהים אם לא הגבוה ביותר בין המדינות המפותחות.

זוג צעיר או אפילו סטודנטים אשר שני בני הזוג עובדים בו או משפחה בעלת שני ילדים ויותר, מתקשים מאוד לסגור את החודש כאשר החלק הארי בהוצאות המשפחה הוא על דיור.

בין אם אתם שוכרים דירה או משלמים החזרים חודשיים גבוהים על משכנתא, גורם הדיור הוא הגורם המרכזי בהוצאות המשפחה וזוהי התחייבות ארוכת שנים שאתם חייבים לעמוד בה על מנת שלא להסתבך עם הבנק ועם גופים אחרים להם אתם מחויבים בשכירת או קניית דירה אך דעו שיש מי שכלל לא זוכים לקבל משכנתא שכן הם אינם עומדים בקריטריונים לקבלת ההלוואה.

מדובר בעשרות אלפי משפחות בישראל שבשל מצבם הכלכלי ועל אף היותם בתוך מעגל העבודה, אינם מציגים לבנקי המשכנתאות נתונים מספקים ללקיחת המשכנתא, ההון העצמי שיש ברשותם אינו מספיק וכן משכורותיהם אינם מספיקות.

בניתם על ההורים שלכם? יפה מאוד אך זכרו שגם הם צריכים לחיות עדיין ולהתפרנס ואם ייאלצו לנגוס בקרנות הפנסיה שלהם על מנת לעזור לכם ואתם לא תוכלו להחזיר את ההלוואה, מצבם ומצבכם יהיה בכי רע.

מצד שני לחיות בבית של ההורים כל החיים זה לא פתרון וגם מגורים בשכירות אינם תמיד משתלמים.

דיור בר השגה או דירות דרך מחיר למשתכן הם פתרון מצוין אך גם כאן הדרך שלכם להיכנס לאחת מהתכניות המעטות שיש כיום בישראל ארוכה והסיכוי שלכם לזכות בהגרלה נמוך שכן יש הרבה זוגות ומשפחות כמוכם.

צביעה
תשמור כסף לשיפוץ הדירה

התמונה המצוירת כאן אכן עגומה ואפילו מעט מייאשת אך אל תרימו ידיים ונסו לגייס את הכסף וגם אם אתם נאלצים לקחת הלוואה, עשו זאת לפחות דרך מקום שייתן לכם פריסת תשלומים רחבה, ריבית אטרקטיבית ואפשרות פשוטה וקלה לפדות סכומים חלקיים מההלוואה כל אימת שתרצו, כך שתוכלו להחזיר את ההלוואה בשלבים ולא תשלמו את מלוא הריבית שקיימת על אותה הלוואה.

במלים פשוטות: נניח לקחתם הלוואה של 100 אלף שקלים מחברת האשראי בריבית כלשהיא – במידה ותשיגו 20 אלף שקלים בצורה חד פעמית תוכלו לשלם את הסכום וכך לא תשלמו את מלוא סכום הריבית המחושבת.

שיטת ההחזרה הנהוגה להלוואות מסוג זה היא על פי רוב לפי לוח שפיצר לפיו עובדות רוב חברות האשראי וההחזר החודשי שלכם יוכל להתעדכן ולהיות נמוך יותר בהתאמה על אף שהריבית השנתית הקיימת על ההלוואה תישאר בעינה – שורה תחתונה: בטווח הארוך הסכום שתדרשו לשלם על כל ההלוואה יהיה קטן יותר ככל שסכום הקרן ירד.

חסכון בהוצאות ובתשלומי המשכנתא

דרך אחרת בה אתם יכולים להשיג כסף למשכנתא בתנאים טובים מלבד השגת הון עצמי היא על ידי הפחתה בהוצאות שלכם.

נכון, לא קל לצמצם הוצאות כאשר יש תשלומים קבועים והכרחיים שיורדים לכם כל חודש כמו: הוצאות על בית הספר ועל הילדים, הוצאות על מזון וביגוד, רכב ועוד, אך כן אפשר לצמצם את ההוצאות על מוצרי צריכה ומותרות, חופשות, נסיעות לחו"ל וכדומה.

כאשר אתם מעבירים סכומי כסף מסעיף ההוצאות בתקציב המשפחתי שלכם לסעיף השקעה או הלוואה לטובת משכנתא למשל, אתם מבריאים את המצב הכלכלי שלכם והדבר ישתלם לכם בסופו של דבר כאשר תוכלו לסיים את התשלומים על המשכנתא ועל ההלוואה מהר יותר, לחסוך את סכומי הכסף היורדים לכם על הריביות ולהשיג יותר כסף זמין לטובת הוצאות לאחר מכן.

כמובן שאם אינכם מתמצאים בתחום אפשר להיעזר ביועצי השקעות ובחברות האשראי שישמחו להתאים לכם הלוואה נוחה בתנאים אטרקטיביים.


Leave a Comment